Chris Tomlin – See The Morning

Chris Tomlin poslední dobou sbírá ceny, kde se dá. Posledním fenomenálním úspěchem bylo letošní předávání cen Dove Awards, kde Chris kde vítězil kde se dalo. Dostalo se mu ocenění Zpěvák roku, Umělec roku, jeho písnička „Holy Is The Lord“ byla vyhlášena nejlepší worshipovou písní roku, A album See The Morning bylo oceněno jako nejlepší praise & worshipovým albem roku. Byla jsem proto opravdu zvědavá, jestli Chrisovo poslední album See The Morning splní mé očekávání.

První dojem byl příznivý. Tenhle pětatřicetiletý rodák z Texasu srší optimismem, který je maličko mírněn melancholickým nádechem jeho hlasu i samotných písniček. Čili příjemná kombinace.

Celé album zvesela otevřela skladba „How Can I Keep From Singing“, která se ne náhodou dosáhla druhého místa v Hot Christian Songs – žebříčku top 20 křesťanských skladeb. Upřímně řečeno patří tahle písnička z celého alba mezi moje nejoblíbenější.

Ovšem hned ta druhá – „Made To Worship“, se v tomhle žebříčku umístila loni na prvním místě. Na rozdíl od té první je o něco klidnější. Přesto se možná přistihnete, že se u ní vrtíte do rytmu. Další písnička „Let God Arise“ potěší příznivce měkčích forem rocku. A tak bych mohla pokračovat u všech písniček. Těžko byste našli na albu jednu, která by se vám vyloženě nelíbila nebo vám přišla „odfláknutá“. Chris a jeho band tvoří dobře sehraný tým, který vám ani jednou nedá pocit, že by tápali. Vše je přesně tak jak má. Nic podstatného neschází, nic rušivě nepřebývá.

Pokud bych měla na celém albu vyzdvihnout jen jednu jedinou přednost, pak to bude fakt, že ačkoli se řadí mezi ty worshipové, jen těžko ho můžete takhle striktně zařadit jen do jedné škatulky. Na své si přijdou snad všichni a přesto nikdo nemůže obvinit Chrise Tomlina z produkce levné komerce. Protože to co dělá, dělá evidentně se zápalem. A hlavně dobře. Takže pokud nejste příliš vyhranění jiným hudebním směrem, můžu vám album See The Morning více než doporučit. Z nejnovějších křesťanských hudebních počinů je to rozhodně jeden z nejlepších.

Jelikož je tohle album bez nadsázky hodně dobré, dovolím si použít poněkud přísnější měřítka a hodnocení než obvykle. Tohle album je skvělé, o tom není sporu. Těžko ale říct, jestli se stane nadčasovým a budou po něm sahat s nadšením i naše děti. Ale to už bych možná chtěla trochu moc. A také… Chris má celou svou hudební kariéru teprve před sebou. Vždyť jeho průlomové album Arriving vyšlo teprve v roce 2004! Takže jinými slovy: těším se na další album a ráda se nechám překvapit ještě něčím lepším. Chris Tomlin na to potenciál rozhodně má…

Alena Nowaková dává albu See The Morning Chrise Tomlina: