Hudební tip – Jeremy Camp

Rádi bychom vám představili dalšího křesťanského autora, který pravidleně zní "éterem" AWrádia. Tentokrát bude řeč o Jeremym Campovi, který má nejen velice silný životní příběh, ale hlavně jeho tvorba stojí za povšimnutí. Jeremy Camp má na svém kontě 5 CD, které bodují nejen u posluchačů, ale také u kritiků, kteří ho pravidelně oceňují na nejrůznějších hudebních cenách.

Jeremy chodil na Biblickou univerzitu v Indianě. Nebyl si jist tím, co mu Bůh chystá, ale věděl, že musí být připraven. O svém volném čase si začal brnkat na kytaru a později se dostal do školního sboru. Jak se zlepšoval, začal vystupovat v kostelech, na biblických skupinkách atd. a po celé Jižní Kalifornii. Jak tak jezdil po celé té Kalifornii, jednou zavítal do sboru v San Diegu. „Když jsem tam začal hrát chválu a ona zvedla ruce nad hlavu, a začala chválit Boha.“ Nevěděl o tom, že to bude jeho budoucí manželka, Melisa. Celé léto strávili vzájemným poznáváním se. Po čtyřech měsících mu ale řekla, že se rozejdou. Nevěděl proč, a akceptoval to. Své srdce léčil na cestách po celé zemi ale i v zámoří.

Jeho cesta životem nebyla taková, jakou si přestavoval, zatímco jeho úloha ve sboru rostla. Po nějaké době, ale dostal telefonát, který mu změnil život. Melisa byla hospitalizována na rakovinu. „Vešel jsem do pokoje a ona nebyla smutná, ona se radovala, věřila Bohu.“ Téměř denně ji navštěvoval. Jednou, když ji viděl zničenou z toho, že ztrácí vlasy během chemoterapie, řekl jí to co chtěl už hodně dlouho: „Miluju tě.“

Pár měsíců nato, Melisu z nemocnice propustili. Jeremy a Melisa se vzali. Jejich štěstí bylo ale krátké. Na líbánkách se dostavily žaludeční potíže. Doktor konstatoval nejhorší: „má jen několik měsíců života.“ 5. února 2001 Melisa odešla za Pánem. Díky Melisině smrti si uvědomil, že hudba není jeho život ale Kristus je jeho život. Jediné, na čem opravdu záleží je, to co děláme pro Ježíše na této Zemi.

Jako první píseň po smrti Melisy napsal I still believe. „Nevěděl jsem, jaká píseň to tehdy byla, ale jak se nyní dívám na slova, mohu vidět, jak pro mě Bůh připravoval cestu, po které teď jdu.“ Jeremy s každou písní myslí na přání Melisy, aby na každého dopadl Kristus.

Jeremy Camp – Walk By Faith

Oficiální stránky
Jeremyho MySpace