Hudební tip – Relient K

Relient K je americká křesťanská rocková skupina, která byla založena roku 1997 ve městě Cantonu v Ohiu. Patří do skupiny alternativního rocku, pop punku a křesťanského rocku. Je pojmenovaná podle automobilu kytaristy Matta Hoopese, Plymouth Reliant K-car. Skupina obdržela četná ocenění včetně nominace na Grammy v roce 2003 za "Nejlepší Evangelické Rockové Album" a dvě Dove Awards. Všichni členové jsou Křesťané, i přesto se někteří fanoušci ptali skupiny, zdali patří do žánru křesťanského rocku. Na toto téma odpověděl v interview hlavní zpěvák skupiny Matt Thiessen:

„Celá naše odpověď je, že nás můžete nazývat čím chcete. Můžete nám říkat křesťanská skupina, můžete nám říkat rock´n roll skupina. A můžeme jít na turné s „touto“ skupinou a můžeme jít na turné s „tamtou“ skupinou. Nám je to jedno. Děláme pouze to, co děláme. Baví nás to. Píšeme o čem chceme psát a, jak víte, nejčastěji o našich srdcích a o naší víře.“

Skupina se dostala do hlavního proudu v roce 2004 poté co je Capitol podepsala a vydali jejich čtvrté plnohodnotné album, Mmhmm, které debutovalo jako patnácté na stránkách Billboard 200, produkovali tři nej-5 hity na Křesťanském rádiu a dva nej-20 hity v hlavni-proudovém rádiu. Jejich páté plnohodnotné album, Five Score and Seven Years Ago, debutovalo jako šesté na Americkém Billboard 200. Dodnes bylo prodáno minimálně 200,000 kopií. V tomto roce vydali Relient K svoje poslední album nazvané Let It Snow Baby… Let It Reindeer na kterém nalzenete spoustu vánočních písní, ovšem v pop-pukovém kabátu.

Členové kapley Relient K:
Matt Thiessen (sólový zpěv, kytara, klavír)
Matt Hoopes (kytara, pomocný zpěv)