Hudební tip – Relient K

Relient K je americká křesťanská rocková skupina, která byla založena roku 1997 ve městě Cantonu v Ohiu. Patří do skupiny alternativního rocku, pop punku a křesťanského rocku. Je pojmenovaná podle automobilu kytaristy Matta Hoopese, Plymouth Reliant K-car. Skupina obdržela četná ocenění včetně nominace na Grammy v roce 2003 za "Nejlepší Evangelické Rockové Album" a dvě Dove Awards. Všichni členové jsou Křesťané, i přesto se někteří fanoušci ptali skupiny, zdali patří do žánru křesťanského rocku. Na toto téma odpověděl v interview hlavní zpěvák skupiny Matt Thiessen:

„Celá naše odpov?? je, že nás m?žete nazývat ?ím chcete. M?žete nám ?íkat k?es?anská skupina, m?žete nám ?íkat rock´n roll skupina. A m?žeme jít na turné s „touto“ skupinou a m?žeme jít na turné s „tamtou“ skupinou. Nám je to jedno. D?láme pouze to, co d?láme. Baví nás to. Píšeme o ?em chceme psát a, jak víte, nej?ast?ji o našich srdcích a o naší ví?e.“

Skupina se dostala do hlavního proudu v roce 2004 poté co je Capitol podepsala a vydali jejich ?tvrté plnohodnotné album, Mmhmm, které debutovalo jako patnácté na stránkách Billboard 200, produkovali t?i nej-5 hity na K?es?anském rádiu a dva nej-20 hity v hlavni-proudovém rádiu. Jejich páté plnohodnotné album, Five Score and Seven Years Ago, debutovalo jako šesté na Americkém Billboard 200. Dodnes bylo prodáno minimáln? 200,000 kopií. V tomto roce vydali Relient K svoje poslední album nazvané Let It Snow Baby… Let It Reindeer na kterém nalzenete spoustu váno?ních písní, ovšem v pop-pukovém kabátu.

?lenové kapley Relient K:
Matt Thiessen (sólový zp?v, kytara, klavír)
Matt Hoopes (kytara, pomocný zp?v)