Switchfoot – Oh! Gravity

Kapelu Switchfoot jsem poprvé zaregistroval na počátku roku 2002, kdy se mi do ruky dostal soundtrack k filmu A Walk to remember a byl jsem celkem mile překvapen. Příjemná rocková hudba ve mně nezanechala hluboké vzpomínky, ale jméno kapely mně dostatečně uvízlo v paměti. A proto jsem byl mile potěšen, když recenze nejnovějšího cédéčka této pětice ze San Diega zbyla právě na mě.

Není moc k?es?anských kapel, které by se výrazn?ji prosadily v „nek?es?anské“ poulární hudb?, ale pár takových jmen p?eci jen známe. Switchfoot pat?í rozhodn? mezi n?, a proto jsem byl velice zv?dav co p?edvedli na své poslední nahrávce s názvem Oh! Gravity.

Switchfoot je surfa?ský termín a znamená „zcela zm?nit sm?r a jít p?ímo proti vln?“. A to se taky odrazilo v jejich hudb?. Pánové totiž vidí a žijí život jinak, než jiné rockové kapely a tato odlišnost se projevila i na jejich posledním cédé?ku!

Album odstartovala skv?lá pecka nesoucí název celého alba Oh! Gravity, která p?ipomíná kapely typu: Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand nebo Arctic Monkeyes a nazna?ila znatelný vývoj této kapely, která ze svého svižného popíku p?itvrzuje a syrovost je jí poslední dobou vlastní. Skladby, které na albu následují jsou pom?rn? zábavné a to nejen kv?li sympatickému hlasu zp?váka Jonathana Formana, ale také díky p?ekvapivým zm?nám rytmu.

Na CD naleznete z velké ?ásti rychlejší skladby, ale chyb?t nebude ani n?kolik pomalých song?, které z velké ?ásti (ostatn? jako skoro všechny písni?ky) napsal a otextoval Jonathan Forman, který je tou pravou duší kapely. Sound alba je výborný a jist? za to m?že zkušený producent Tim Palmer, který z chlapc? dostal maximum a tak?ka každá píse? pod jeho vedením má potenciál hitu. Kluci (Jonathan Foreman – zp?v, el. kytara, Tim Foreman – basovka, Chad Butler – bicí, Jerome Fontamillas – el. kytara, klávesy, Andrew Shirley – el. kytara) sami tvrdí, že milují surfování, hudbu a jejich Stvo?itele, kterého na svém šestém ?adovém albu oslavují nejen v textech, ale i v nápaditých kytarových riffech.

Oh! Gravity má jeden z nejlepších booklet?, jaké jsem m?l ?set za sv?j krátký život vid?t a mimoto vám musím prozradit, pro? mi jsou chlapci sympati?tí: Switchfoot jdou s dobou a na serveru YouTube mají sv?j videoblog (k prohlédnutí – zde) a také vytvá?í pom?rn? dost klip?, bez kterých se žádná v?tší kapela neobejde (zavítejte na domovskou stránku – www.switchfoot.com).

Toto album není asi ur?eno pro všechny poslucha?e k?es?anské muziky, ale ti, kte?í holdují klasickému soft/rocku ho v?ele doporu?uji!

Martin Žalud dává albu Oh! Gravity od Switchfoot: